Česká basketbalová federace jako hlavní basketbalová značka v Česku? Od srpna už ne. Vedení českého basketbalu se rozhodlo pro velký krok a zavádí novou značku CZ BASKETBALL. Ta si klade za cíl nejen komunikačně sjednotit celý český basketbal, ale především podpořit jeho vnímání jako životního stylu spíše než jen sportovní hry. Zároveň chce zhodnotit popularitu, kterou přinesly nedávné úspěchy reprezentačních celků, a přitáhnout k basketbalu další fanoušky i mládež.
V pátek večer na mariánskolázeňské kolonádě vyvrcholila rok a půl trvající práce na nové basketbalové identitě. Světlo světa spatřila poprvé oficiálně na závěr slavnostního galavečera Basketbalista roku. Autorem značky CZ BASKETBALL je grafické studio Dynamo. Na celém projektu spolupracovala Česká basketbalová federace s agenturou Raul.
„Je to pro nás významný krok, jak basketbalu získávat pozornost i mimo palubovku. Na změně jsme pracovali opravdu dlouho a všechny kroky společně s agenturami promýšleli. Dnešek vnímáme jako šanci změnit vnímání basketbalu jak u široké veřejnosti, tak i u nás samých,“ uvedl k nové identitě předseda České basketbalové federace Miroslav Jansta.
Základem nového loga se stal basketbalový míč, který je doplněn o grafický prvek znázorňující spin točícího se míče či okamžik, kdy míč prochází obroučkou, tedy zásadní moment hry a cíl každého basketbalisty. Pokud se oprostíme od čistě basketbalového vnímání, můžeme v logu vidět prstenec „planety basketbal“, na které všichni společně žijeme.
Národní barvy českého basketbalu tvoří oranžová, která ke hře neodmyslitelně patří, spolu s modrou a bílou. Přívlastek “český“, v posledních letech používaný u většiny národních sportovních organizací, ale v nové basketbalové značce nenajdete. Nahrazuje ho právě varianta CZ BASKETBALL, která díky plynulému prolínání češtiny a angličtiny posiluje souvislost s mezinárodním basketbalovým prostředím. Lépe také vyhovuje dnešní zrychlené komunikaci na webu a sociálních sítích.
„Nová vizuální identita je založená na kombinaci několika prvků. Kromě samotného loga, které je zároveň internetovou doménou, je to typická práce se vzorem, barvami a siluetami nebo fotografiemi hráčů a hráček. To vše drží pohromadě velmi dynamická typografie, která umožňuje kouzlit se sdělením a vizuály podobně jako ti nejlepší hráči kouzlí s míčem na palubovce. Ostatně i samotný symbol míče občas překvapí nějakou grafickou fintou,“ říká šéfgrafik studia Dynamo Jan Šlégr.
Dnes byla spuštěna i speciální stránka na adrese cz.basketball, kde jsou uvedeny hlavní důvody k přechodu na novou značku doplněné o zajímavá videa nebo třeba vizuální vývoj českého basketbalu. V průběhu září pak bude na adrese cz.basketball spuštěn nový hlavní web českého basketbalu.
V průběhu dalších týdnů budou představována loga, která budou vycházet z vizuální identity CZ BASKETBALL a postupně sjednotí celý basketbal. Změna tak čeká nejen obě nejvyšší basketbalové soutěže Kooperativa NBL a Renomia ŽBL, ale i basketbal 3×3 či minibasketbal.
Další novinkou je lifestylová značka CZ BSKT. Ta je určena především široké veřejnosti a fanouškům českého basketbalu, kteří ocení její hravý a nespoutaný charakter. První kousky z nové kolekce si můžete již nyní prohlédnout a zakoupit v oficiálním fanshopu CZ BASKETBALL na adrese fanshop.cbf.cz.